S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

RYCHLÝ KONTAKT

Vitarama.cz
Na Obvodu 41
Ostrava
tel: 558 840 399, 777 708 560
obchod(a)vitarama.cz

NOVINKY a ČLÁNKY

arr3Projevy kandidózy, kvasinkové infekce   Kandidóza je houbová infekce, která může postihnout např. - pokožku - genitálie - hltan -... arr3Oregánový olej - všestranný pomocník část 1 Oregano Vonná bylina běžně požívaná k ochucení těstovin a masitých pokrmů, je proslulé svojí... arr3Koloidní stříbro pohledem odborníka na výživu část 1. Koloidní stříbro trnem v oku odborníků? Koloidní stříbro je pro FDA (americký úřad pro kontrolu... arr3Máte někdy problémy s trávením? Jejich nejčastější příčiny a následky Poruchy trávení se projevují bolestí v žaludku, nevolnostmi, svírání v oblasti nadbřišku....

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 300,0 Kč (11,7 EUR)
skladem
naše cena 275,0 Kč (10,7 EUR)
skladem
naše cena 460,0 Kč (17,9 EUR)
skladem

Úvod » Bolesti svalů, kloubů

Jak dochází k přechodné bolesti svalů

žena trpící bolestí svalů a kloubů

 

Bolesti svalů jsou velmi běžné a mohou se týkat více než jednoho svalu. Bolest může postihnout také vazy, šlachy a fascie. Fascie jsou měkké tkáně, které pojí svaly, kosti a orgány.

Bolesti svalů jsou nejčastěji spojovány s napětím, přetrénováním nebo zraněním svalu během cvičení nebo fyzicky náročné práce. Bolest obvykle zahrnuje konkrétní svaly a začíná se objevovat již během aktivity či krátce poté. Často je zřejmé, který pohyb způsobuje bolest.

Svalová bolest může být také znakem nějakého problému, který ovlivňuje celé tělo. Například některé infekce (včetně chřipky) a poruchy ovlivňující pojivové tkáně po celém těle (jako třeba lupus) mohou způsobovat bolest svalů.

Jedním z běžných příčin svalové bolesti je fibromyalgie, onemocnění, které způsobuje citlivost ve svalech a okolních měkkých tkáních, obtíže se spánkem, celkovou únavu a bolesti hlavy.

Nejběžnější příčiny bolesti svalů

-          zranění či úraz, včetně natažení svalů nebo vyvrtnutí,

-          nadměrné zatěžování: když sval příliš namáháte, příliš brzy před zahřátím, nebo příliš často,

-          napětí a/nebo stres.

Co můžete udělat pro zmírnění bolestivých svalů

Přikládejte led v průběhu 1 až 3 dnů po zranění, abyste zmírnili bolest a zánět. Poté je příjemnější udržovat sval v teple.

Bolesti svalů způsobené nadměrným zatěžováním a fibromyalgií se zlepšují po masáži. Užitečné jsou i mírné protahující cviky po dlouhém období odpočinku.

Pravidelné cvičení může pomoci obnovit správné vnitřní napětí svalů. Chůze, vyjížďky na kole a plavání jsou vhodnými aerobními aktivitami. Fyzioterapeut vás může naučit, jak se správně protáhnout, jak posilovat a jak aerobně cvičit, abyste se cítili lépe a byli chráněni před bolestí. Začněte pomalu a intenzitu tréninku navyšujte postupně. Vyhněte se intenzívním aerobním (vytrvalostní cvičení) aktivitám a zvedání činek, pokud vás něco bolí, nebo jste v nedávné době utrpěli zranění.

Dostatečně spěte a snažte se snížit stres. Vyzkoušejte jógu nebo meditaci, jsou dobrým způsobem, jak si odpočinout a zajistit si dobrý spánek.

A na závěr několik tipů, jak předcházet bolesti svalů

-          protáhněte se před a po cvičení,

-          před cvičením se zahřejte a dopřejte si chvilku na zklidnění po cvičení,

-          pijte dostatek tekutin před, během i po cvičení,

-          pokud je vaše tělo při práci v jedné pozici většinu dne (například sedíte u počítače), protáhněte se alespoň jednou za hodinu.

Inspirováno článkem z webu medlineplus.

Problematika bolesti svalů závisí na mnoha vnějších i vnitřních faktorech. Jako doplnění léčby či jako prevenci vzniku bolestivých svalů a kloubů, Vám v této kategorii představujeme vhodné bylinné a přírodní preparáty. Neváhejte se na nás obrátit s žádostí o radu.

Řadit podle 
Výrobce  


naše cena 320,0 Kč (12,5 EUR)

skladem



naše cena 335,0 Kč (13,1 EUR)

skladem



naše cena 260,0 Kč (10,1 EUR)

skladem



naše cena 270,0 Kč (10,5 EUR)

skladem
novinka


Možnosti léčby a tipy pro zmírnění bolesti kloubů

Klouby tvoří spojení mezi kostmi. Poskytují oporu a pomáhají v pohybu. Jakékoli poškození kloubů, ať už kvůli nemoci nebo zranění, může narušit vaši pohyblivost a způsobit dost bolesti.

Bolesti kloubů jsou velmi běžné. V jedné celostátní studii přiznala přibližně třetina dospělých, že za posledních 30 dní pocítili nějakou formu bolesti kloubů. Nejčastěji si lidé stěžovali na bolesti kolen, následovala ramena a kyčle, ale bolesti kloubů mohou ovlivnit jakoukoli část vašeho těla, od kotníků, chodidel, až k ramenům a rukám. Jak postupně stárneme, bolesti kloubů se stávají čím dál více běžné.

Intenzita se liší: od mírné bolesti až k té ochromující. Může odeznít po dvou týdnech (akutní), anebo trvá několik týdnů či měsíců (chronická). I krátkodobé bolesti a otoky kloubů mohou ovlivnit kvalitu života. Ať už je příčina bolesti kloubů jakákoli, obvykle ji lze zvládnout pomocí léků, fyzioterapie nebo alternativního léčení.

Váš lékař se bude nejprve snažit určit diagnózu a léčit problém, který vaši bolest způsobuje. Cílem je snížit bolest a zánět a zároveň zachovat funkčnost kloubu.

Možnosti léčby zahrnují:

Léky

Krémy a masti aplikované lokálně.

Injekce

Lidem, kterým nepomohou léky podávané orálně či lokálně, může lékař podat injekci steroidů (které mohou být v kombinaci s lokálními anestetiky) přímo do postiženého kloubu jednou za tři nebo čtyři měsíce.

Fyzioterapie

Můžete spolupracovat s fyzioterapeutem, abyste posílili svaly kolem kloubu, abyste kloub stabilizovali a zlepšili tak svůj rozsah pohybu. Fyzioterapeut použije techniky jako je ultrazvuk, teplou nebo chladivou terapii, elektrickou nervovou stimulaci a manipulaci.

Domácí péče

Krátkodobou bolest kloubů můžete zmírnit za pomoci několika jednoduchých technik

-          ochraňte kloub ortézou nebo obvazem,

-          klid; snažte se kloub udržet v klidu a vyhýbejte se aktivitám, které vám způsobují bolest,

-          led; několikrát denně přikládejte k bolestivému kloubu led,

-          tlak; stlačujte kloub elastickým obvazem (obinadlem),

-          zvedněte kloub nad úroveň srdce.

Přikládání ledu na postižený kloub poskytne úlevu od bolesti a zánětu. Na křeče svalů v blízkosti kloubu použijte zahřívací podložky nebo svaly obvažte několikrát denně. Váš lékař vám nejspíš doporučí použít dlahu nebo tape, abyste minimalizovali pohyb nebo bolest, ale snažte se nevyhýbat pohybu na příliš dlouho, protože kloub může nakonec ztuhnout a ztratí svoji funkčnost.

Alternativní léčení

Některé výzkumy ukázaly, že s funkčností a bolestmi kloubů mohou pomoci i některé potravinové doplňky.

Inspirováno článkem z webu webmd